Főoldal > Sport és szabadidő > Kirándulás > Nagybörzsönyi Erdei Vasút

t: 3082

Nagybörzsönyi Erdei Vasút

Képek:


Részletek:

   A nagybörzsönyi kisvasút megszűntetése óta komoly társadalmi nyomás volt a kisvasút újraindítására.

Berki Zoltán kezdeményezésére megalakult a Nagybörzsöny-Szob Erdei Kisvasútért Közalapítvány.
Az üzem újbóli megindításától a kisvasút tulajdonosa, az Ipoly Erdő Rt. elzárkózott, azonban 1998. március 16-án átadta a kisvasút tulajdonjogát Nagybörzsöny Község Önkormányzatának.
Ekkor úgy tűnt, hogy hamarosan újraindulhat az alvó vasút, azonban egy dolog nagyon hiányzott ehhez: a pénz.
1999-ben műszaki emlékké nyilvánították a Tolmács-hegyi csúcsfordítót, mint az utolsó ilyen megmaradt hazai ipartörténeti ereklyét.

A forráshiánnyal küzdő kisközség önkormányzata nem tudta előteremteni a vasút felújításához szükséges többmilliós összeget, ezért kormányzati támogatásért kezdtek lobbizni az érdekeltek.
A próbálkozást és a folyamatos pályázatírást 2002-re koronázta siker: ekkor lett meg a pálya és a járművek felújításához szükséges pénzösszeg.

A munkákat 2002. tavaszán megkezdték.
Elsőként az 1999-es árvízben megrongálódott kisirtási hidakat építették át, majd talpfa- és síncserékkel folytatták.
A munkákkal 2002. augusztusára lettek kész.

A vasut egyetlen 16 férőhelyes zárt, fűthető nosztalgia személykocsijának felújítása megtörtént, inmáron várja a kedves utasokat.

2008. 11. 01-től 11.30-ig kisérleti jelleggel üzemeltetik hétvégéken menetrendszerint a kisvasutat.
Az új menetrend igazodik a Volánbusz csatlakozásokhoz.

A társaság továbbra is vállalja kiegészítő szolgáltatásként:
-különvonatok közlekedtetését minden napszakban, akár 16 fős fűthető nosztalgiakocsival is,
-szakszerű idegenvezetés biztosítása Nagybörzsönyben,
-Börzsönyi gasztronómia bemutatása: lepénysütés, borkóstóló, szalonnasütés, gulyásfőzés.

Ezen programokat meetingek, baráti társaságok részére kifejezetten ajánlott!


További információ:


2009 - LHP Portálcsoport - Minden jog fenntartva
0.015 s